Geen categorie

Elektronische fietsen

Het eerste dat je over e-bikes moet weten, is dat ze er zijn om te blijven zoals de amslod elektrische fiets. Volgens het marktonderzoeksbureau is de verkoop van elektrische fietsen alleen al tussen 2019 en 2020 met maar liefst 145 procent gestegen. Het is een industrie van bijna $ 244 miljard sinds vorig jaar, en er is geen teken van een vertraging. Sommigen zien de opkomst van e-bikes als een bedreiging, alsof standaardfietsen de weg van de centen gaan afleggen zodra iedereen elektrisch wordt. Maar wees niet bang: e-bikes zijn er niet om ons te beroven van onze door mensen aangedreven manier van leven. In feite kunnen ze het heel goed verbeteren, vooral omdat reis- en woon-werkgewoonten veranderen na de wereldwijde pandemie en verschuiving van woon-werkverkeer.

Makkelijker fietsen

Over het algemeen zijn e-bikes fietsen met een batterijgevoede “hulp” die wordt geleverd via trappen en, in sommige gevallen, een gaspedaal. Zie fietsen reviews amslod . Wanneer je de pedalen van een e-bike met trapondersteuning indrukt, schakelt een kleine motor in en geeft je een boost, zodat je heuvels kunt opritsen en over moeilijk terrein kunt cruisen zonder jezelf te vergassen. Ze worden ‘pedelecs’ genoemd en voelen aan als conventionele fietsen, maar dan beter, zegt Ed Benjamin, senior managing director bij het adviesbureau eCycleElectric. “Je regelt je snelheid met je voeten, net als bij een gewone fiets”, zegt hij. “Je voelt je gewoon heel krachtig en accelereert gemakkelijk.”

Fiets onderdelen

Naast de trapondersteuning hebben sommige e-bikes een gashendel die de motor inschakelt met een druk op de knop. Zie reviews Amslod damesfietsen. Deze behoren tot een aparte klasse e-bikes die uiteraard geen pure fietservaring biedt; ze zijn ook illegaal in sommige gemeenten. Interessant is dat, zegt Benjamin, mensen die nog geen “fietsers” zijn, in eerste instantie geneigd zijn naar gasfietsen te trekken, maar zich dan omdraaien en een trapondersteuning kiezen voor hun volgende aankoop

Snelheid

Ze gaan behoorlijk snel, tot op zekere hoogte. Hoe harder je trapt, hoe groter de boost, hoe sneller je rijdt – tot een bepaald punt. E-bikes laten je met een stevige clip meeneuriën, maar het zijn geen motorfietsen. Je rijdt nooit met een snelheid van 45 km/u over de weg. De motor wordt zo geregeld dat hij je niet verder voortstuwt wanneer je 20 tot 28 km per uur haalt, afhankelijk van de fiets. U bespaart dus tijd op uw woon-werkverkeer (ik scheer ongeveer drie minuten van een reis van vijf mijl) maar geniet nog steeds van het landschap. Je kunt ook bepalen hoe groot de assist is die je krijgt. De meeste e-bikes worden geleverd met een aan / uit-schakelaar waarmee je de boost-instelling kunt aanpassen van “eco” (laag) tot “turbo” (hoog), voor als je wat meer kracht wilt om je bijvoorbeeld een steile heuvel op te helpen.

Dit vind je misschien ook leuk...

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *